Obchodné podmienky
-
ZÁKLADNÉ USTANOVENIA
- Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) upravujú vzájomné práva a povinnosti vznikajúce pri uzatváraní kúpnych zmlúv medzi predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom internetového obchodu v súlade s ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obchodný zákonník“), zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) a zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení účinnom k 24. februáru 2025 (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“).
Predávajúcim je :
obchodná spoločnosť: bioveci® s.r.o.
IČO: 53 511 298
DIČ: 2121395089
IČ DPH: SK2121395089
So sídlom: Šustekova 20, 851 04 Bratislava
Zapísaná v: Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III
oddiel: Sro, vložka číslo: 149631/B
Kontaktné údaje:
Kontaktná osoba: Mgr. Lýdia Burcinová
Email: bioveci@bioveci.sk
Telefón: +421 911 337 379
Webová stránka: www.bioveci.sk
(ďalej len „predávajúci“).
- Kupujúcim je fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá s predávajúcim uzatvára kúpnu zmluvu prostredníctvom webového rozhrania umiestneného na internetovej adrese www.bioveci.sk (ďalej len „internetový obchod“), a to buď ako spotrebiteľ v zmysle § 3 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa, alebo ako podnikateľ v zmysle § 2 ods. 2 Obchodného zákonníka. Na kupujúceho, ktorý vystupuje ako podnikateľ, sa nevzťahujú ustanovenia zákona o ochrane spotrebiteľa a uplatnia sa naňho príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka, pokiaľ nie je v týchto obchodných podmienkach uvedené inak.
- Tieto obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť každej kúpnej zmluvy uzavretej medzi predávajúcim a kupujúcim. Odchylné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok iba v prípade, ak ich predávajúci výslovne písomne schváli. Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť akékoľvek návrhy kupujúceho na zmenu týchto obchodných podmienok, ak by boli v rozpore s platnými právnymi predpismi alebo dobrými mravmi.
- Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne meniť alebo dopĺňať tieto obchodné podmienky, pričom takéto zmeny nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovej stránke www.bioveci.sk. Na kúpne zmluvy uzavreté pred dňom účinnosti zmien sa vzťahuje znenie obchodných podmienok platné v čase uzavretia zmluvy, pokiaľ sa predávajúci a kupujúci písomne nedohodnú inak.
II. INFORMÁCIE O TOVARE A CENÁCH
- Informácie o tovare a cenách
Informácie o tovare, vrátane jeho hlavných vlastností, ceny a ďalších údajov, sú uvedené pri jednotlivých položkách v katalógu internetového obchodu dostupného na adrese www.bioveci.sk. Ceny tovaru sú uvedené v eurách vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH) a všetkých súvisiacich poplatkov povinných podľa platných právnych predpisov. Náklady na vrátenie tovaru nie sú zahrnuté v cene tovaru, pokiaľ zo svojej podstaty nemôže byť vrátený bežnou poštovou prepravou, pričom takéto výnimky sú výslovne uvedené pri konkrétnom tovare. Ceny tovaru sú platné výlučne počas obdobia, kedy sú zobrazené v internetovom obchode, a predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykoľvek zmeniť bez predchádzajúceho upozornenia.
- Informatívny charakter ponuky
Všetky informácie o tovaroch v katalógu internetového obchodu slúžia len na informáciu a nie sú záväznou ponukou. Predávajúci nemusí uzavrieť zmluvu na tento tovar, aj keď je zobrazený alebo dostupný v obchode. Rozhodnutie, či zmluvu uzavrie, závisí len od predávajúceho a stane sa tak až po jeho písomnom potvrdení objednávky.
- Náklady na balenie a dodanie
Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru sú zverejnené v internetovom obchode pri procese objednávky. Tieto náklady sú účtované kupujúcemu osobitne a nie sú zahrnuté v kúpnej cene tovaru, pokiaľ nie je pri konkrétnom tovare uvedené inak. Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne určiť spôsob a cenu dopravy, ak nie je s kupujúcim dohodnuté inak.
- Zľavy a ich kombinácia
Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru poskytnuté predávajúcim nemožno vzájomne kombinovať, pokiaľ predávajúci výslovne písomne nepotvrdí opak. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek zrušiť alebo upraviť zľavy bez predchádzajúceho oznámenia kupujúcemu, ak to nie je v rozpore s uzavretou kúpnou zmluvou.
III. OBJEDNÁVKA A UZAVRETIE KÚPNEJ ZMLUVY
- Náklady na komunikáciu
Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (napr. náklady na internetové pripojenie, telefónne hovory) znáša kupujúci sám. Predávajúci nezvyšuje tieto náklady nad bežnú sadzbu účtovanú poskytovateľom služieb kupujúceho.
- Spôsoby objednávky
Kupujúci môže objednávku tovaru uskutočniť:
- a) prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu po predchádzajúcej registrácii v internetovom obchode na bioveci.sk,
- b) vyplnením objednávkového formulára bez registrácie priamo na stránke internetového obchodu.
Pri zadávaní objednávky si kupujúci vyberie tovar, počet kusov, spôsob platby a spôsob doručenia.
- Kontrola a odoslanie objednávky
Pred odoslaním objednávky má kupujúci možnosť skontrolovať a upraviť údaje zadané do objednávkového formulára. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „Odoslať objednávku s povinnosťou platby“. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne a úplné. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie kupujúceho, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami a súhlasí s nimi.
- Potvrdenie prijatia objednávky
Po odoslaní objednávky predávajúci bezodkladne zašle kupujúcemu automatické potvrdenie o jej prijatí na emailovú adresu zadanú kupujúcim. Toto potvrdenie nie je akceptáciou objednávky ani uzavretím kúpnej zmluvy, ale iba informáciou o zaregistrovaní objednávky. K potvrdeniu je priložený odkaz na aktuálne znenie obchodných podmienok na stránke www.bioveci.sk.
- Uzavretie kúpnej zmluvy
Kúpna zmluva je uzavretá až momentom, keď predávajúci výslovne potvrdí prijatie objednávky (akceptáciu) a zašle toto potvrdenie na emailovú adresu kupujúceho. Predávajúci si vyhradzuje právo objednávku neprijať bez udania dôvodu, a to najmä v prípade, ak nie je schopný zabezpečiť dodanie tovaru za podmienok uvedených v objednávke.
- Zmena objednávky predávajúcim
Ak predávajúci nemôže splniť požiadavky uvedené v objednávke (napr. z dôvodu nedostupnosti tovaru alebo iných obmedzení), zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Táto ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je uzavretá až po výslovnom písomnom potvrdení tejto ponuky kupujúcim na emailovú adresu predávajúceho bioveci@bioveci.sk.
- Záväznosť a zrušenie objednávky
Odoslaná objednávka je pre kupujúceho záväzná. Kupujúci môže objednávku zrušiť iba do okamihu doručenia potvrdenia o prijatí objednávky predávajúcim, a to telefonicky na číslo +421 911 337 379 alebo emailom na adresu bioveci@bioveci.sk. Po potvrdení prijatia objednávky predávajúcim je zrušenie možné len na základe písomnej dohody s predávajúcim.
- Chybná cena tovaru
V prípade zjavnej technickej chyby pri uvedení ceny tovaru v internetovom obchode alebo počas objednávkového procesu (napr. zobrazenie ceny 0 € alebo nereálnej sumy), predávajúci nie je povinný dodať tovar za túto chybnú cenu, a to ani po zaslaní automatického potvrdenia o prijatí objednávky. Predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho o chybe a zašle mu pozmenenú ponuku s opravenou cenou. Pozmenená ponuka je novým návrhom kúpnej zmluvy a zmluva je uzavretá až po písomnom súhlase kupujúceho s touto ponukou na email predávajúceho.
- Obmedzenie predaja alkoholických nápojov
Na nákup alkoholických nápojov musí mať kupujúci minimálne 18 rokov. Predávajúci si vyhradzuje právo overiť vek kupujúceho pred odoslaním tovaru alebo pri jeho doručení. Ak predávajúci zistí, že objednávku uskutočnila osoba mladšia ako 18 rokov, má právo objednávku jednostranne stornovať bez nároku kupujúceho na náhradu škody.
IV. ZÁKAZNÍCKY ÚČET
- Prístup k zákazníckemu účtu
Na základe registrácie uskutočnenej v internetovom obchode na adrese www.bioveci.sk získava kupujúci prístup k svojmu zákazníckemu účtu. Prostredníctvom zákazníckeho účtu môže kupujúci vykonávať objednávky tovaru. Objednávanie tovaru je možné aj bez registrácie priamo cez objednávkový formulár.
- Povinnosť poskytnutia správnych údajov
Kupujúci je povinný pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru uvádzať úplné, pravdivé a aktuálne údaje. V prípade zmeny údajov je kupujúci povinný bezodkladne aktualizovať údaje v zákazníckom účte. Predávajúci považuje údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávkach za správne a nesie za ne zodpovednosť výlučne kupujúci.
- Zabezpečenie prístupu
Prístup k zákazníckemu účtu je chránený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť o prihlasovacích údajoch a chrániť ich pred zverejnením alebo zneužitím tretími osobami. Predávajúci nezodpovedá za akékoľvek škody spôsobené zneužitím zákazníckeho účtu v dôsledku nedostatočného zabezpečenia prihlasovacích údajov zo strany kupujúceho.
- Zákaz poskytnutia prístupu tretím osobám
Kupujúci nie je oprávnený umožniť tretím osobám prístup k jeho zákazníckemu účtu ani jeho využívanie na akékoľvek účely.
- Zrušenie zákazníckeho účtu
Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj užívateľský účet dlhšie nevyužíva, či v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy alebo týchto obchodných podmienok.
- Dostupnosť zákazníckeho účtu
Kupujúci berie na vedomie, že zákaznícky účet nemusí byť nepretržite dostupný, najmä v dôsledku nevyhnutnej údržby hardvérového alebo softvérového vybavenia predávajúceho alebo technických prác vykonávaných tretími stranami. Predávajúci nenesie zodpovednosť za dočasnú nedostupnosť účtu z týchto dôvodov.
V. PLATOBNÉ PODMIENKY A DODANIE TOVARU
- Spôsoby úhrady kúpnej ceny a nákladov na dodanie
Kupujúci môže uhradiť kúpnu cenu tovaru a prípadné náklady spojené s jeho dodaním podľa kúpnej zmluvy nasledujúcimi spôsobmi:
- a) bezhotovostným prevodom na bankový účet predávajúceho IBAN: SK56 8330 0000 0025 0058 9148, vedený vo Fio banka, a.s.,
- b) bezhotovostne platobnou kartou prostredníctvom platobnej brány Global Payments s.r.o.,
- c) bezhotovostným prevodom cez platobnú bránu Global Payments s.r.o.,
- d) bezhotovostným prevodom alebo vkladom na účet IBAN: SK44 8330 0000 0028 0191 8312, vedený vo Fio banka, a.s.,
- e) na dobierku v hotovosti alebo kartou pri prevzatí tovaru od prepravcu.
- Povinnosť úhrady nákladov na dodanie
Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný uhradiť predávajúcemu náklady spojené s balením a dodaním tovaru v sume uvedenej v objednávke.
- Splatnosť kúpnej ceny
Pri platbe na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. Pri bezhotovostnej platbe je kúpna cena splatná do 5 pracovných dní od uzavretia kúpnej zmluvy. Záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu je splnený okamihom pripísania celej sumy na účet predávajúceho.
- Platba cez platobnú bránu
Pri úhrade prostredníctvom platobnej brány je kupujúci povinný riadiť sa pokynmi poskytovateľa platobných služieb (Global Payments s.r.o.). Predávajúci nezodpovedá za technické problémy spojené s realizáciou platby na strane poskytovateľa.
- Zálohy a predplatby
Predávajúci nepožaduje od kupujúceho zálohu ani inú formu predplatby pred odoslaním tovaru, pokiaľ sa s kupujúcim písomne nedohodne inak. Úhrada kúpnej ceny pred dodaním tovaru sa nepovažuje za zálohu.
- Evidencia tržieb
Predávajúci je v súlade so zákonom č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice povinný vystaviť kupujúcemu účtenku a zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online. V prípade technického výpadku je povinný tak urobiť najneskôr do 48 hodín.
- Spôsoby dodania tovaru
Tovar je kupujúcemu doručený na adresu uvedenú v objednávke, a to:
a) prostredníctvom prepravnej služby na určenú adresu,
- b) cez výdajňu zásielok na adresu vybranej výdajne.
Spôsob dodania si kupujúci zvolí pri vytváraní objednávky.
- Náklady na dodanie
Náklady na dodanie tovaru sa určujú podľa zvoleného spôsobu dopravy a sú uvedené v objednávke a potvrdení objednávky predávajúcim. Ak kupujúci požaduje osobitný spôsob dopravy, nesie riziko a všetky dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom. Predávajúci má právo doúčtovať kupujúcemu vyššie poštovné v prípade, ak vytvorená objednávka nezodpovedá možnosti klasickej prepravy.
- Povinnosť prevzatia tovaru
Kupujúci je povinný prevziať tovar na mieste určenom v objednávke. Ak z dôvodov na strane kupujúceho (napr. neprítomnosť) vznikne potreba opakovaného doručenia alebo zmeny spôsobu dodania, kupujúci uhradí predávajúcemu všetky súvisiace náklady.
- Kontrola zásielky pri prevzatí
Pri preberaní tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalu. Akékoľvek poškodenie musí bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zjavného porušenia obalu, ktoré naznačuje neoprávnené vniknutie do zásielky, kupujúci nemusí tovar prevziať.
- Daňový doklad
Predávajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad (faktúru) a zašle ho na emailovú adresu uvedenú v objednávke.
- Prevod vlastníctva a zodpovednosti
Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho úplným zaplatením kúpnej ceny vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za poškodenie, stratu alebo zničenie tovaru prechádza na kupujúceho v momente prevzatia tovaru alebo v čase, keď mal tovar prevziať, ale tak neurobil v rozpore s kúpnou zmluvou.
- Obmedzenie predaja alkoholu
Na nákup alkoholických nápojov musí mať kupujúci minimálne 18 rokov. Predávajúci si vyhradzuje právo overiť vek kupujúceho pred odoslaním tovaru alebo pri jeho doručení. V prípade zistenia, že objednávku uskutočnila osoba mladšia ako 18 rokov, má predávajúci právo objednávku jednostranne zrušiť bez nároku kupujúceho na náhradu škody.
VI. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
- Právo spotrebiteľa na odstúpenie
Kupujúci, ktorý uzatvoril kúpnu zmluvu ako spotrebiteľ (mimo svojej podnikateľskej činnosti), má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy za podmienok uvedených v tomto ustanovení.
- Lehota na odstúpenie pri zmluvách uzavretých na diaľku
Ak je kúpna zmluva uzavretá na diaľku (prostredníctvom internetového obchodu na www.bioveci.sk) a predávajúci riadne a včas informoval kupujúceho o jeho právach, podmienkach, lehote a postupe pri odstúpení od zmluvy v súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, má kupujúci právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu a bez sankcií do 14 dní od:
- a) prevzatia tovaru, ak ide o jednorazové dodanie,
- b) prevzatia posledného tovaru, ak objednávka zahŕňa viacero oddelene dodávaných položiek,
- c) prevzatia posledného dielu alebo kusu, ak ide o tovar dodávaný vo viacerých častiach,
d) prevzatia prvého tovaru, ak ide o pravidelné dodávky počas určitého obdobia.
- Výnimky z práva na odstúpenie
Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípadoch uvedených v zákone č. 108/2024 Z. z., o ochrane najmä ak ide o:
- a) poskytnutie služby, ktorá sa začala plniť s výslovným súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie, pričom kupujúci bol poučený, že tým stráca právo na odstúpenie po jej úplnom poskytnutí,
- b) tovar alebo službu, ktorých cena závisí od výkyvov na finančnom trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,
- c) tovar zhotovený na mieru alebo podľa špecifických požiadaviek kupujúceho,
- d) tovar podliehajúci rýchlej skaze alebo zníženiu akosti,
- e) tovar v zapečatenom obale, ktorý nie je možné vrátiť z hygienických alebo zdravotných dôvodov, ak bol obal po dodaní porušený,
- f) tovar, ktorý sa po dodaní neoddeliteľne zmieša s iným tovarom,
- g) alkoholické nápoje, ktorých cena závisí od trhových výkyvov a dodanie je možné až po 30 dňoch od uzavretia zmluvy,
- h) naliehavé opravy alebo údržbu, o ktoré kupujúci výslovne požiadal,
- i) rozbalené zvukové, obrazové alebo softvérové nosiče,
- j) periodickú tlač (okrem predplatného),
- k) služby spojené s ubytovaním, dopravou, stravovaním alebo voľnočasovými aktivitami s dohodnutým termínom plnenia,
- l) digitálny obsah nedodaný na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom kupujúceho a tento bol poučený o strate práva na odstúpenie.
- m) tovar, ktorý má porušený obal zákazníkom
- Postup pri odstúpení
Na uplatnenie práva na odstúpenie musí kupujúci predávajúcemu zaslať jednoznačné vyhlásenie o odstúpení (napr. emailom na bioveci@bioveci.sk alebo poštou na adresu Šustekova 20, 851 04 Bratislava) v lehote 14 dní uvedenej v bode 2. Kupujúci môže použiť vzorový formulár na odstúpenie poskytnutý predávajúcim, ktorý je dostupný na www.bioveci.sk. Predávajúci bezodkladne potvrdí kupujúcemu prijatie odstúpenia.
- Vrátenie tovaru kupujúcim
Kupujúci je povinný vrátiť tovar predávajúcemu do 14 dní od odstúpenia od zmluvy na adresu Šustekova 20, 851 04 Bratislava. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci, a to aj v prípade, ak tovar nemožno vrátiť bežnou poštou z dôvodu jeho povahy. Tovar musí byť vrátený nepoškodený, nepoužitý, v pôvodnom stave a, ak je to možné, v originálnom obale.
- Vrátenie platieb predávajúcim
Predávajúci vráti kupujúcemu všetky prijaté platby (vrátane nákladov na dodanie) bezodkladne, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, a to rovnakým spôsobom, akým boli prijaté, pokiaľ sa s kupujúcim písomne nedohodne inak. Ak kupujúci zvolil drahší spôsob dodania než najlacnejší ponúkaný predávajúcim, vráti predávajúci iba náklady zodpovedajúce najlacnejšiemu spôsobu.
- Podmienka vrátenia platieb
Predávajúci nie je povinný vrátiť platby skôr, než mu kupujúci tovar vráti alebo preukáže, že tovar odoslal späť predávajúcemu.
- Započítanie nákladov
Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne započítať nárok na náhradu škody vzniknutej na vrátenom tovare (napr. za jeho poškodenie alebo opotrebenie) proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
- Odstúpenie predávajúceho od zmluvy
Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, prerušenia výroby alebo dovozu tovaru zo strany výrobcu, dovozcu či dodávateľa, alebo z iných závažných dôvodov. O odstúpení predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho prostredníctvom emailu uvedeného v objednávke a vráti mu všetky prijaté platby vrátane nákladov na dodanie do 14 dní od oznámenia, a to rovnakým spôsobom, akým boli prijaté, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne inak.
VII. PRÁVA Z VADNÉHO PLNENIA
- Zodpovednosť predávajúceho za vady
Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že tovar je pri prevzatí bez vád. Predávajúci zaručuje, že v čase prevzatia:
- a) má tovar dohodnuté vlastnosti, a ak dohoda chýba, vlastnosti opísané predávajúcim, výrobcom alebo očakávané kupujúcim vzhľadom na povahu tovaru a reklamu,
- b) je tovar vhodný na účel uvedený predávajúcim alebo na obvyklé použitie tovaru rovnakého druhu,
- c) zodpovedá kvalitou alebo vyhotovením dohodnutej vzorke, ak bola kvalita určená podľa vzorky,
- d) je dodaný v správnom množstve, miere alebo hmotnosti,
- e) spĺňa požiadavky platných právnych predpisov.
- Záručná doba
Kupujúci má právo uplatniť nárok z vady spotrebného tovaru, ktorá sa prejaví do 24 mesiacov od prevzatia, pokiaľ nie je uvedená dlhšia záručná doba. Ak je na tovare, jeho obale, v návode alebo v reklame uvedená doba použiteľnosti, platí táto záručná doba a predávajúci garantuje, že tovar zostane spôsobilý na obvyklé použitie po túto dobu.
- Výnimky zo zodpovednosti
Zodpovednosť predávajúceho za vady sa nevzťahuje na:
- a) tovar predaný za nižšiu cenu z dôvodu vady, pre ktorú bola cena znížená,
- b) opotrebenie tovaru zodpovedajúce miere jeho používania pri prevzatí,
- c) vady vyplývajúce z povahy tovaru,
- d) vady, o ktorých kupujúci pred prevzatím vedel, alebo ktoré sám spôsobil.
- Práva kupujúceho pri vadnom plnení
Ak sa na tovare prejaví vada, má kupujúci právo:
- a) požadovať výmenu tovaru za nový,
- b) žiadať opravu tovaru,
c) uplatniť primeranú zľavu z kúpnej ceny,
d) odstúpiť od zmluvy.
- Právo na odstúpenie od zmluvy vzniká, ak:
- ide o podstatnú vadu znemožňujúcu riadne používanie tovaru,
- tovar nemožno používať pre opakovaný výskyt vady po oprave,
- tovar má väčší počet vád súčasne.
- Podstatné a nepodstatné porušenie zmluvy
Podstatné porušenie zmluvy je také, o ktorom predávajúci pri uzavretí zmluvy vedel alebo musel vedieť, že by kupujúci zmluvu neuzavrel, ak by ho predpokladal. Pri nepodstatnom porušení má kupujúci nárok na odstránenie vady alebo primeranú zľavu z kúpnej ceny.
- Opakované vady
Ak sa odstrániteľná vada po oprave objaví opakovane (zvyčajne tretíkrát tá istá vada alebo štvrtá pre odlišné vady) alebo ak tovar má väčší počet vád (zvyčajne tri a viac súčasne), má kupujúci právo na výmenu tovaru, zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od zmluvy.
- Postup pri reklamácii
Kupujúci je povinný pri uplatnení reklamácie oznámiť predávajúcemu, ktoré právo si zvolí. Zmena voľby je možná len so súhlasom predávajúceho, pokiaľ sa nepreukáže, že požadovaná oprava vady je neuskutočniteľná. Ak kupujúci nezvolí právo pri podstatnej vade včas, postupuje sa ako pri nepodstatnej vade.
- Lehoty na vybavenie reklamácie
Predávajúci je povinný rozhodnúť o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia, pokiaľ sa s kupujúcim písomne nedohodne dlhšia lehota. Ak lehota uplynie márne, považuje sa to za podstatné porušenie zmluvy a kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy.
- Povinnosti predávajúceho pri reklamácii
Predávajúci prijme reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzke, kde je to možné, alebo v sídle spoločnosti (Šustekova 20, 851 04 Bratislava). Pri uplatnení reklamácie vydá kupujúcemu písomné potvrdenie obsahujúce:
- a) dátum uplatnenia reklamácie,
- b) obsah reklamácie a požadovaný spôsob vybavenia,
- c) dátum a spôsob vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o oprave a jej trvaní, alebo odôvodnenie zamietnutia.
- Náhrada nákladov
Pri oprávnenej reklamácii má kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených nákladov spojených s reklamáciou. Toto právo musí uplatniť do jedného mesiaca po uplynutí záručnej doby, inak zaniká.
- Plynutie lehôt
Počas doby, keď kupujúci nemôže tovar používať z dôvodu oprávnenej reklamácie, neplynie záručná doba ani lehota na uplatnenie práv z vady.
VIII. DORUČOVANIE
- Spôsob doručovania
Zmluvné strany môžu vzájomnú písomnú korešpondenciu doručovať prostredníctvom elektronickej pošty, pokiaľ nie je písomne dohodnuté inak.
- Adresy pre doručovanie
- a) Kupujúci zasiela korešpondenciu predávajúcemu na emailovú adresu bioveci@bioveci.sk uvedenú v týchto obchodných podmienkach.
- b) Predávajúci zasiela korešpondenciu kupujúcemu na emailovú adresu uvedenú v jeho zákazníckom účte, objednávke alebo poslednej známej komunikácii od kupujúceho.
- Účinnosť doručenia
Korešpondencia sa považuje za doručenú okamihom odoslania na uvedenú emailovú adresu, pokiaľ odosielateľ neobdrží technické potvrdenie o nedoručení (napr. chybové hlásenie). Predávajúci nezodpovedá za nedoručenie spôsobené nesprávnosťou alebo nefunkčnosťou emailovej adresy kupujúceho.
IX. OSOBNÉ ÚDAJE
- Všetky informácie, ktoré kupujúci poskytne v rámci spolupráce s predávajúcim, sú dôverné a predávajúci s nimi bude tak zaobchádzať. Ak kupujúci neudelí predávajúcemu písomný súhlas, predávajúci nebude údaje o kupujúcom používať iným spôsobom než na plnenie zmluvy, s výnimkou emailovej adresy, na ktorú predávajúci môže zasielať obchodné oznámenia, pretože to zákon umožňuje, ak to kupujúci neodmietne. Tieto oznámenia sa môžu týkať iba podobného alebo súvisiaceho tovaru a kupujúci ich môže kedykoľvek jednoduchým spôsobom (zaslaním listu, emailu alebo preklikom na odkaz v obchodnom oznámení) odhlásiť. Emailová adresa kupujúceho bude na tento účel uchovávaná po dobu 3 rokov od uzavretia poslednej zmluvy medzi kupujúcim a predávajúcim.
- Podrobnejšie informácie o ochrane osobných údajov sú uvedené v zásadách ochrany osobných údajov dostupných TU.
X. MIMOSÚDNE RIEŠENIE SPOROV
- Príslušný orgán na mimosúdne riešenie sporov
Na mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov vzniknutých z kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia so sídlom Bajkalská 21/A, P. O. BOX 29, 827 99 Bratislava, Slovenská republika, dostupná na internetovej adrese: https://www.soi.sk. Tento orgán vykonáva dohľad nad dodržiavaním povinností predávajúceho podľa zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v rozsahu svojej pôsobnosti.
- Online riešenie sporov
Na riešenie sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku je možné využiť platformu pre online riešenie sporov, ktorá je dostupná na internetovej adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr, v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 o riešení spotrebiteľských sporov online.
- Oprávnenie predávajúceho a dohľad
Predávajúci je oprávnený vykonávať predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia vydaného príslušným živnostenským úradom, ktorý zároveň vykonáva dohľad nad jeho činnosťou v rozsahu svojej pôsobnosti. Slovenská obchodná inšpekcia dohliada na dodržiavanie povinností predávajúceho vyplývajúcich zo zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.
XI. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
- Rozhodné právo
Všetky dohody medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, predávajúci a kupujúci sa dohodli, že tento vzťah sa spravuje právom Slovenskej republiky. Práva kupujúceho ako spotrebiteľa vyplývajúce z platných právnych predpisov týmto nie sú dotknuté.
- Kódexy správania
Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle § 2 písm. l) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.
- Ochrana práv k webovým stránkam
Všetky práva k webovým stránkam predávajúceho (www.bioveci.sk), vrátane autorských práv k obsahu, ako sú rozloženie stránky, fotografie, videá, grafiky, ochranné známky, logá a ďalšie prvky, patria výlučne predávajúcemu. Kupujúci nesmie bez predchádzajúceho písomného súhlasu predávajúceho kopírovať, upravovať, šíriť ani inak používať webové stránky alebo ich časti.
- Zodpovednosť za prevádzku internetového obchodu
Predávajúci nezodpovedá za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do internetového obchodu alebo jeho používania v rozpore s určeným účelom. Kupujúci nesmie pri používaní internetového obchodu vykonávať činnosti, ktoré by mohli narušiť jeho prevádzku, vrátane používania škodlivých postupov, neoprávneného zasahovania do softvéru alebo hardvéru, či využívania obchodu spôsobom, ktorý je v rozpore s jeho účelom.
- Archivácia kúpnej zmluvy
Kúpna zmluva vrátane týchto obchodných podmienok je predávajúcim archivovaná v elektronickej podobe po dobu 5 rokov od jej uzavretia, a to na účely plnenia právnych povinností predávajúceho.
- Zmena obchodných podmienok
Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne meniť alebo dopĺňať tieto obchodné podmienky. Zmeny nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na www.bioveci.sk. Práva a povinnosti kupujúceho a predávajúceho vzniknuté pred účinnosťou nového znenia zostávajú nedotknuté a riadia sa znením platným v čase uzavretia kúpnej zmluvy.
- Príloha obchodných podmienok
Súčasťou týchto obchodných podmienok je vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy, dostupný na www.bioveci.sk.
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 7. marca 2025.